Powrót do aktualności

Jak przygotować firmę do wyjazdu na targi – artykuł

„Pamiętajmy, że udział w misjach i targach zagranicznych jest dużym przedsięwzięciem logistycznym oraz finansowym, do którego należy przygotować się w przemyślany i zaplanowany sposób” – radzi Anna Rudzka, specjalistka z zakresu marketingu i promocji, właścicielka firmy Perfekt.

 

Budżet

Gdy już wiemy CO chcemy osiągnąć, trzeba temu celowi podporządkować JAK. Tu podstawowymi zagadnieniami będzie określenie budżetu, jaki chcemy i możemy przeznaczyć na udział w targach i wybór imprez targowych, które spełnią nasze cele adekwatnie do budżetu, jakim możemy dysponować.

Zazwyczaj koszty związane z udziałem w tego typu wydarzeniu obejmują:

  • koszty podstawowe (wynajęcie stoiska, opłata za energię elektryczną i parking);
  • koszty stoiska (projekt, zabudowa, wyposażenie stoiska);
  • koszty usług oferowanych na stoisku (hostessy, tłumacze, personel pomocniczy);
  • koszty związane z promocją (zaproszenia, materiały reklamowe, katalogi, bilety wstępu dla odwiedzających, reklama w mediach),;
  • koszty transportu eksponatów (magazynowanie, ubezpieczenie itp.);
  • koszty podróży i zakwaterowania pracowników, uczestniczących w targach;
  • inne koszty (badanie rynku targowego, działania podejmowane po targach, szkolenia, etc).

 

Wygląd i funkcjonalność stoiska

Wygląd stoiska jest nie tylko kwestią estetyki. Wbrew pozorom może wpływać na efektywność naszej obecności na targach. Projekt stoiska powinien więc przede wszystkim odzwierciedlać tożsamość firmy. Z tego powodu należy zwrócić uwagę na kilka elementów:

• dobrze wyeksponowane logo firmy, stronę internetową, graficzny design;

• wykorzystanie firmowych kolorów,;

• wyeksponowanie materiałów informacyjnych (katalogi, broszury, materiały graficzne, wizytówki );

• rozkład stoiska (odpowiednia ekspozycja produktów oraz wydzielone strefy: miejsce spotkań tzw. otwarta część i strefa VIP, zaplecze stoiska);

• zaopatrz się w formularze, notesy, gdzie zapisywane będą kontakty, najważniejsze informacje o potencjalnym kliencie;

• odpowiednio wcześnie zarezerwuj hotel, przelot, pamiętaj o wizach – tam, gdzie są one wymagane.

 

Wejście na nowe rynki

Oddzielnym tematem związanym z udziałem w imprezach targowych jest uwzględnienie specyfiki określonych rynków, norm zwyczajowych i prawnych krajów, gdzie odbywa się impreza. Służymy Państwu w tej sprawie naszym doświadczeniem wynikającym z obecności na najważniejszych imprezach targowych w takich krajach, jak USA, Niemcy, Francja Wielka Brytania, Szwecja, Hiszpania, Włochy, Czechy, Słowacja, Węgry, Litwa, Łotwa, Estonia, Rumunia, Bułgaria, Rosja, Ukraina, Białoruś, Kazachstan, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Turcja, Algieria, Republika Południowej Afryki, Chiny, Japonia, Malezja i innych.

Więcej o przygotowaniu firmy do targów oraz wyborze pracowników, którzy będą godnie reprezentować firmę na targach w pełnej wersji artykułu do pobrania oraz na stronie:  Czytaj więcej: https://poranny.pl/jak-przygotowac-firme-do-wyjazdu-na-targi

Pliki do pobrania