Specjalnie dla was przygotowaliśmy skróconą wersję zasad nowego projektu GO TO BRAND 3.3.3 POIR 2019. Konkurs jest dużą pomocą dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą rozwijać eksport. Obejmuje on dofinansowanie na udział firm w targach, misjach i doradztwo na arenie międzynarodowej. Jak wyglądają stoiska targowe, których budowa może być dofinansowana można zobaczyć na https://perfekt-ar.pl/organizacja-wystapien-targowych/zabudowa-stoiska-targowego/
TERMINY KONKURSU
- Ogłoszenie konkursu: 25 stycznia 2019 r.
- Rozpoczęcie naboru wniosków: 25 lutego 2019 r.
- Zakończenie naboru wniosków: 4 kwietnia 2019 r.
- Konkurs nie jest podzielony na rundy.
Oznacza to, że w każdym miesiącu (luty, marzec, kwiecień) może zakończyć się nabór z tytułu wykorzystania alokacji. Obowiązuje zatem zasada „kto pierwszy ten lepszy”. O skróceniu terminu naboru PARP poinformuje nie później niż na 5 dni roboczych przed planowanym terminem zakończenia naboru.
KWOTY I LIMITY DOFINANSOWANIA
- Wartość wydatków kwalifikowalnych projektu nie może przekroczyć 1 mln PLN
- Maksymalna kwota dofinansowania (RYCZAŁT): do 430 280,00 zł
- Koszty projektu, rozliczane są w formie kwot ryczałtowych. Kwota ryczałtowa stanowi wartość dofinansowania dla jednego zadania, które może być rozliczane tylko jedną kwotą ryczałtową.
- Maksymalna poziom dofinansowania:
- w przypadku pomocy publicznej – wyłącznie koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
- w przypadku pomocy publicznej – wyłącznie koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego oraz pomocy de minimis na pozostałe koszty projektu do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
- w przypadku wyłącznie pomocy de minimis
- do 60% – dla średniego przedsiębiorcy,
- do 75% – dla małego przedsiębiorcy,
- do 80% – dla mikroprzedsiębiorcy z województwa mazowieckiego,
- do 85% – dla pozostałych mikroprzedsiębiorców.
- Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów:
- zlokalizowanych w województwie mazowieckim – 30 000 000,00 zł.
- zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie – 120 000 000,00 zł.
- Dofinansowanie stanowi:
- pomoc publiczną na udział MŚP w targach, o której mowa w § 38 i 39 rozporządzenia, udzielaną zgodnie z rozporządzeniem KE nr 651/2014;
- pomoc de minimis do limitu 200 tys. euro za lata 2019, 2018, 2017, o której mowa w § 42 pkt 7 oraz pkt 10-17 rozporządzenia, udzielaną zgodnie z rozporządzeniem KE nr 1407/2013.
OKRES REALIZACJI PROJEKTU
- ROZPOCZĘCIE: nie wcześniej niż dzień po dniu złożeniu wniosku,
WYJĄTEK: rezerwacja miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego może nastąpić w terminie 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie
- ZAKOŃCZENIE: wykonanie zadań nie może wykraczać poza datę 31 grudnia 2020 r.
RODZAJE ZADAŃ I KOSZTÓW
- Działania promocyjne możliwe do zrealizowania zadań dla programów branżowych:
- misje wyjazdowe,
- misje przyjazdowe,
- stoiska na imprezach targowych lub targowo-konferencyjnych,
- zakup usługi doradczej,
- dodatkowe działania promocyjne (zwane w dalszej części dokumentu „działania informacyjno-promocyjne”).
DLA KOGO KONKURS ?
Dotacja Go To Brand przeznaczona jest dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą rozwinąć eksport.
ILE WNIOSKÓW MOŻNA ZŁOŻYĆ ?
- Wnioskodawca może złożyć więcej niż jeden wniosek o dofinansowanie w konkursie jeżeli spełnione są łącznie poniższe warunki:
- każdy wniosek o dofinansowanie projektu dotyczy innej marki produktowej;
- wnioski o dofinansowanie obejmują uczestnictwo w różnych branżowych programach promocji;
- w danym konkursie wnioskodawca złożył nie więcej niż trzy wnioski o dofinansowanie projektu;
- dofinansowania nie przekracza kwoty limitu przy wyborze pomocy de minimis dla wszystkich wniosków.
JAKIE BRANŻE OBEJMUJE ?
- Moda polska
- Maszyny i urządzenia
- Biotechnologia i farmaceutyka
- Budowa i wykańczanie budowli
- Części samochodowe i lotnicze
- IT/ICT
- Polskie specjalności żywnościowe
- Kosmetyki
- Meble
- Sprzęt medyczny
- Jachty i łodzie
- Sektor usług prozdrowotnych
NA JAKIE TARGI ?
- Zarówno rodzaj, jak i liczba zadań wymaganych do realizacji w projekcie wynikają każdorazowo z programu promocji wybranego przez wnioskodawcę.
- Brak wykazu targów, firmy same wskazują na jakie imprezy targowe jadą
- Branżowe Programy Promocji mają jednak ograniczenia, które trzeba wypełnić, by wejść do programu.
Jako firma kompleksowo zajmująca się obsługą wystawców możemy przygotować listę targów branżowych oraz kalkulacje udziału w imprezach targowych na świecie.
Więcej informacji o dofinansowaniu i targach prosimy o kontakt mailowy na adres [email protected].